Helgen!

 
 
I helgen var vi till Hagfors och jag sjöng på söta Estelle´s dop. Sjöng "Morning has broken" och "Utan dina Andetag". Hade en liten buskille bakom mig som drog ur micken, tog min kamera samt klinkade på pianot samtidigt men det gick bra och det blev ett lyckat dop med god mat och gofika efter :)
 
Vi stannade hela helgen i Hagfors och på söndagen åkte vi till skogen med min storasyster och hennes familj. Vi hade tänkt plocka både kantareller och blåbär. När vi kommit ner i skogen så gick vi på en väldigt blöt och hålig mark. Tyckte mig skymta kantareller där.
Rätt som det var kände jag att det högg till i både handen och på låret. Såg en jättestor bålgeting klättra upp för knäet och då insåg jag att dom var överallt. Jag skrek och sprang mot vägen. Försökte slå bort dom med en pinne, men kom på att jag nog skulle kasta av mig byxorna. Så jag kastade av mig stövlarna och byxorna och skrek på C att han fick komma och hjälpa mig. Ville vara säker på att det inte satt några på kroppen eller huvudet. Jag hyperventilerade och gick barbent och barfota ut ur skogen. Nån dag kommer jag att skratta åt detta men det var nästan det värsta jag varit med om. Kanske ska tillägga att jag vanligtvis springer skrikandes från bordet om det kommer EN geting..
Antagligen trampade jag i boet och syrran som stod  bredvid såg svärmen som kom upp. Hon skrek lika mycket som jag men sprang åt andra hållet. Vi blev bitna med typ 10 bet var. I mina ben högg dom samtidigt dom j-klarna!
Vi ringde sjukvårdsupplysningen och dom ville att vi skulle åka in till akuten då det var för många bett. Syrran blev lite medtagen och tappade känseln så efter resan på typ 7 mil till närmsta akut så fick vi medicin..
Nu är allt bra igen :)
 
Alve stortrivdes hos mormor och morfar och han saknar dom nog nu. Som tur är fyller han ju 2 år nu på söndag så då kommer dom ses igen snart!  Han blev ju kompis med "Bertil" gräsklipparen också, följde efter den överallt hihi
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nu har natten ramlat in.. Go natt!
Kram!
Emelie
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0