Sköna Lördag

 
 
Hej!
 
 
Denna lördag har vi promenerat ner till stan och fikat med Alve´s kusiner och deras mamma Camilla. Det var kallt idag också och vi var ordentligt påpälsade när vi gick. Camilla och jag har hängt ihop sedan vi föddes och idag är vi tillsammans med varsin bror och bor i samma stad :)
 
Vår vänskapshistoria är lite rolig. Det hela börjar med att våra mormödrar,( som dessutom är norska båda två) var vänner och grannar i en liten by som heter Likenäs. Deras döttrar lärde känna varann (våra mammor) flyttar till Hagfors båda två och får barn samma år. När jag och Camilla föds bor vi grannar, Camilla och jag hamnar på samma dagis och innan dess är hon dagbarn hos min mamma. Vi går på olika skolor men hamnar i samma klass 7-9..Sedan flyttar vi åt olika håll men har tät kontakt genom alla år. När hon sedan skulle döpa sin dotter, skulle jag få äran att sjunga på dopet. Väl där träffade jag min kärlek C, broder till hennes sambo. Vi brukar skoja om att vi minsann träffades inte på krogen utan i kyrkan :)
Inte visste jag att jag en dag skulle bo i samma stad som Camilla och att mitt barn skulle bli kusin med hennes barn :)
Så kan det gå!
 
Nu ska vi få besök av Alve´s farfar och vi ska förbereda lite inför kvällen då det är Mello! Jag har alltid älskat Melodifestivalen och min familj har varit som i "Livet är en slager", där mina 3 systrar och jag mimat framföt tv:n och kunnat varenda låt :) Idag ska mamma, pappa, syrran och sambon kolla på den i Gbg men jag nöjer med med att sitta hemma...Inte bitter ;)
 
Hoppas att du får en trevlig lördag och att rätt låt vinner!
 
Kram


Kommentarer
Angelica

Fin blogg du har!
Det är meningen att ni ska höra ihop du och Camilla :0)

2013-02-10 @ 15:58:11
URL: http://angelicajonangen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0