Kreativ tisdag..

Hej hej!
Idag har flitens lampa lyst och jag har sytt en hissgardin till köksfönstret. Ville ha en gardin som är nätt och som man hänger på insidan av fönstret. Så då kom jag på att jag hade en vit stor duk liggandes, med ett perfekt tyg. Tog sen en tur till ett byggvaruhus och fixade trästavar att ha i fållarna och små krokar att hänga upp med. Det blev precis så som jag ville ha det :) Varför köpa när man kan göra själv ;) Kan visa bilder längre fram!
 
Har varit hos goda vänner ikväll och fikat samt planera lite inför en kommande tripp till Göteborg. Vi funderade på om man skulle ta och lämna bilen hemma och ta tåget ner denna gång? Men bekväm som man är och med tanke på en hemsk hemresa med tåg från Sthlm med lille A så lutar det mot bilen..Man kan ju göra lite stopp efter vägen..
Mysigt ska det bli ialla fall! Har bokat rum på ett hotell som ligger nära stan och ett stenkast från min lillasysters lägenhet, perfekt då hon ska passa Alve nån kväll. Har inte planerat något och det känns skönt att åka ner och vara lite spontan. Fast det finns många kära vänner jag skulle vilja träffa. Bodde i Göteborg i 3 år innan jag träffade min
kärlek och flyttade upp tillbaka till dom värmlandska skogarna. Göteborg ligger mig varmt om hjärtat och det finns många som jag saknar där!
 
Här kommer lite mer bilder från Alve´s rum som han hade i lägenheten, håller just nu på att renovera hans nya rum här i huset. Det är kul men mycket att göra..
 
Denna dopklänning har mina 3 systrar och jag haft samt mina syskonbarn och nu Alve.. Tycker att den är vacker
och jag ville verkligen ha smala enkla band i den eftersom den är så fin i sig själv.
 
 Detta lapptäcket sydde jag när lillen låg i magen..
Sov gott mina vänner!
Kram
Emelie
 


Kommentarer
Pia

Hej du fina;).. fick höra om denna ljuvliga lilla blogg idag på jobbet av en viss fröken.. Alves fröken;)Nyfiken som en ä då ..så snabbt in å kike;).. Å den var ljuvlig.. Vackert hus och ljuvliga rum.. Så jag kommer hit igen å kikar för att se vad du kommer att pyssla med framöver.. tack för titten //Pia..en annan av Alves fröknar...:)

Svar: Tack så mycket Pia! Det värmer! Du får gärna fortsätta titta och kommentera! kram em
Emelie

2013-02-05 @ 16:55:54
URL: http://pia-vardagsrummet.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0