Blogg paus

Hejsan! Kanske har ni undrat vart jag tagit vägen? Det har varit mycket att stå i med jobb och renovering så jag har inte orkat masa mig till datorn och skriva något..Hoppas att jag blir förlåten och att ni forsätter att följa mig :) I helgen fick vi äntligen till det med tapetseringen. Tack Camilla och svärfar för barnvaktshjälpen, ni är guld värda! Målade alla ytor som var kvar, fönster, lister och golvsocklar. Sen målade vi väggarna vita så att det inte ska lysa igenom något. Tre av väggarna är vita och en fondvägg blev det med den blå tapeten "Vintage" från Boråstapeter. Tyvärr så fattades lite så vi måste köpa till en rulle.. I våd bara, typiskt! Vi blev så nöjda och jag vill börja fixa med en massa "lulllull" nu men golvet ska läggas först. Hade från början tänkt att behålla det fina trägolvet som var men insåg väl att en massa stora springor inte är så praktiskt i ett barnrum. Tänkte även på att nåta mellan springorna, men vi besämde oss för att lägga dit ett nytt golv. Får se om det blir parkett eller ett furugolv. Med furugolvet får vi samma känsla som det som ligger men inga springor. Det kan vi måla i den färg vi vill, lutar mot vit lasyr, helvitt eller ljusgrått. Heltäckningsmattor och plastmattor vill jag inte ha då jag är uppvuxen med det och minns känslan av när pappa la in trägolv i hela huset. Jag tycker att huset får en charmigare karaktär. Ialla fall den känslan jag vill åt, bara fötter på ett trägolv... Kan lägga in bilder ikväll så får ni en liten titt! Kram! Emelie


Kommentarer
Ansku

Hej Emelie,

Finfin blogg du har! Och så kul med barnrumsrenovering :) Ska bli kul att se det färdiga resultatet!

Hade helt missat din kommentar på min blogg. Har nu skrivit ett svar :)

Kram

2013-03-26 @ 12:29:48
URL: http://www.anskuskammare.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0